Montag, 1. November 2010

7 weeks until christmas – starting to panic ;)

Release day at Whiff of Joy!! Finally all of Elisabeth Bell’s christmas angels, our new dies and our brand new, exciting pearl brad collections are available in our webshop and at a craft store near you.
It is time to start with a massive christmas card production (if you haven’t started already ) – Christmas eve is in 7 weeks!!

Ab heute gibt es bei Whiff of Joy endlich die neuen Weihnachtsengel von Elisabeth Bell, unsere neuen Stanzteile und die aufregenden neuen Perlen Brad Kollektionen. Wenn ihr nicht schon mit der Produktion von Weihnachtskarten angefangen habt, dann wird es jetzt aber höchste Zeit – Weihnachten ist schon in 7 Wochen!!

SeasonsGreetings3  SeasonsGreetings tips

A lot of the cute Henry and Betty images from Whiff of Joy have quite large eyes, sometimes, they don’t stamp well, if you are using an old ink pad. No need to discard the stamped image – simply use a waterproof black marker to fix it. I used “China Black” from my Twinkling H2Os AFTER i finished colouration.

Viele der süßen Henry und Betty Mäuse von Whiff of Joy haben recht große Augen, die manchmal nicht gut abstempeln, wenn ihr ein älteres Stempelkissen verwendet. Das bedeutet aber nicht, dass ihr das gestempelt Motiv gleich wegwerfen müßt – verwendet einfach einen wasserfesten schwarzen Marker und bessert die Stellen aus.
Ich habe einfach “China Black” von Twinkling H2O verwendet (da ich ja sowieso mit Twinkling coloriere) NACHDEM ich das Gesicht fertig hatte (sonst verwischt es nämlich wieder).

SeasonsGreetings1 SeasonsGreetings2

materials

Stamps: Whiff of Joy “Betty Mouse with Candycane”, Season's Greeting text collection from WoJ

A218_BettyWithCandycane T230_Season'sGreetings

Paper: SU craft and So Saffron cardstock, dp Cloud9Design
Accessories: Whiff of Joy "Magic Feelings" pearl brads (NEW!!!), lace, paper flowers, ice crystals

B101
Tools: Whiff of Joy “Romantic Swirls” die (New!) , sewing machine, Fiskars border punch

D1304_RomanticSwirls
coloured with Twinkling H2Os

twinkling

 

 

 

 

Check back tomorrow, I have a fun tutorial to share with you.
Kommt doch morgen wieder vorbei, ich habe eine interessante “Schritt für Schritt” Anleitung für euch.

Kommentare:

  1. Eine wunderschöne Karte. das Problem mit den Augen habe ich auch ab und an. ich habe dafür immer meinen Fineliner benutzt, aber auf die Idee mit dem schwarz von den Twinklings bin ich noch nicht gekommen. Werde es aber mal ausprobieren.(wenn ich es denn mal muss)
    Ganz lieben Gruß Sonja xx

    AntwortenLöschen
  2. What a pretty card !! great job,
    greetings, martina
    x

    AntwortenLöschen
  3. Just beautiful, Katharina! I can't believe it is only 7 weeks until Christmas!

    AntwortenLöschen
  4. So wonderful card Katharina,I love the image and the colours.
    So beautiful papers.

    Hugs Riet.x

    AntwortenLöschen
  5. what a cute image hun
    your card is stunning sweetie
    love all the details
    hugs angelique

    AntwortenLöschen
  6. Very cute image, very pretty card. Love the dies also that you showed. Thanks

    AntwortenLöschen
  7. coucou, encore une très jolie carte, bise

    AntwortenLöschen
  8. Oh Katharina you had to remind me of that! As we get older the time flies by. Love your beautiful card. I have to tell you that I Love the manger images. Just beautiful. Thanks for sharing all of the wonderful ideas.
    Hugs from the states,
    Pam L.

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...