Samstag, 11. Dezember 2010

A super quick Christmas card - craft room update

The wonderful and so talented Jane of the Whiff of Joy Design Team posted a terrific tutorial on the Whiff of Joy TuIn Blog lately, I was thrilled about it :) A really simple way of using a very detailed stamp, but so effective!! I had to try it.

Have a look at Jane's great tutorial HERE.

The stamp is one of the first designs Elisabeth Bell created for Whiff of Joy. A divine and very detailed christmas tree, I guess I can use the word opulent for it :) It takes quite some time to colour it, so Jane's idea of using gold embossing powder is perfect!!

EmbossedXMasTree1 Die sympathische und sehr talentierte Jane aus dem Whiff of Joy Design Team veröffentlichte vor Kurzem eine Anleitung auf dem Whiff of Joy TuIn Blog, die mich sofort begeisterte. Jane zeigt darin eine wirklich einfache Methode um einen sehr detaillierten Stempel einfach und schnell in Szene zu setzen. Ich musste es einfach probieren!!

HIER könnt ihr euch die Anleitung von Jane ansehen.

Das Motiv ist eines der ersten, die Elisabeth Bell für Whiff of Joy entwickelt hat. Es ist ein traumhaft schöner, schon fast opulenter Weihnachtsbaum, der unglaublich kompliziert zu colorieren ist ;) Da kam mir Jane's Idee mit dem goldenen Embossing Pulver gerade recht.

EmbossedXMasTree I had a friend coming round in the evening and I wanted to do a little craft session with her to "test" the table in my new craft room, which I want to use for classes. My friend is an absolute "non-crafter"...LOL
But we had a lot of fun and the easy style of the above card was perfect to create together with her.

Am Abend erwartete ich Besuch von einer Freundin. Ich fand es eine gute Idee eine kreative Session mit ihr abzuhalten ;) Sie ist eine absolute "Nicht-Bastlerin", deswegen war die obige Karte gerade richtig. So hatte ich gleich die Gelegenheit meinen neuen Tisch auszuprobieren, der in der Mitte meines neuen Bastelraums steht. Ich möchte dort in Zukunft Kurse abhalten und meine Freundin war mein erstes Opfer...haha
Wir hatten viel Spaß und das Ergebnis konnte sich ebenfalls sehen lassen.

MyCraftRoom

Kommentare:

  1. OMG Katharina I can't tell you how thrilled I am that you liked my tutorial and tried it out. Love the cards you've made, they're gorgeous, beatufiful colours and layout! I am so jealous of your craft room! I think I need to move near you LOL, it looks so fabulous now it is finished and I love all the white! hugs, Jane xxx

    AntwortenLöschen
  2. WOW. what a perfect room. I'd love to sit there and craft. Maybe I should visit Germany ;)

    AntwortenLöschen
  3. I love the image and try the idea to create a card and my congrats to you with your so nice room - I wish to see it in realiry...

    AntwortenLöschen
  4. Liebe Katharina!
    Deine Karten sind sehr schön geworden und dein Bastelraum sieht einfach traumhaft aus! Stell dir vor, ich habe genau den gleichen Tisch in meinem Bastelreich...
    Ich wünsche dir und deinen Liebsten ein wundervolles Adventswochenende!
    Herzlichst,
    Monika

    AntwortenLöschen
  5. Love the tutorial and the room.......I wanna come play!

    AntwortenLöschen
  6. gorgeous cards and your craft room is amazing, so much room to play! have a great weekend, hugs Debx

    AntwortenLöschen
  7. Wowzers! Such lovely cards!
    Beautiful tree!!!!
    OMG!Your stamp room is to die for!!
    Lucky girl!!!!

    AntwortenLöschen
  8. oh my katharina
    your craftroom is gorgeous
    your cards are great sweetie
    hugs angelique

    AntwortenLöschen
  9. Wow, Katharina!

    Was für ein tolles Bastelzimmer!
    Da wirst Du bestimmt ne Menge toller Sachen werkeln!

    LG Sebrina

    AntwortenLöschen
  10. Dein Bastelraum sieht ganz toll aus, Katharina. Toll, alles in weiss. Dies macht den schon hellen Raum noch heller, was für die Inspiration und die Kreativität sehr gut ist. Übrigens, dein Beitrag vor ein paar Tagen über dein neues Bastelreich hat mich total inspiriert, auch meinen etwas umzugestalten.
    Ganz liebe Grüsse
    Karina

    AntwortenLöschen
  11. Gorgeous! The room and the cards.
    hugs
    Tanya

    AntwortenLöschen
  12. Cute cards and a great way to get around having to do all of that coloring. LOVE the craft room.

    AntwortenLöschen
  13. What a pretty Craft room it's fab :)and those cards look great love all the details in the stamp

    AntwortenLöschen
  14. Beautiful card and great idea! And OMG Im so jealous of your craft space it looks AMAZING!! Lucky you.
    Kristy xo

    AntwortenLöschen
  15. LOVE the card, wonderful idea to used the stamp that way :)

    WOW, your craft room is fantastic. So bright and airy looking. Enjoy every minute of being in there!!

    AntwortenLöschen
  16. Great way to use that gorgeous stamp!!WTG both Jane and Katharina:)
    Your craft room is Wondrous~~I dream I still have:)
    Blessings and Hugz

    AntwortenLöschen
  17. A fantastic tutorial from Jane and an awsome card from yourself. The craft room looks amazing - so jealous, lol. Think we should all come and live close to you and you can have us all over for coffe xx

    AntwortenLöschen
  18. beautiful simple cards. and wow! fabulous craft room!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...