Dienstag, 18. Januar 2011

Wishing you cosy hours in your new home - a house shaped card

Hi everybody! Today I want to show you a fun and simple card shape, which I used for a "Good luck in your new home" card.

Hallo miteinander! Heute möchte ich euch gerne eine spezielle Kartenform zeigen. Sie kann wunderbar als Mitbringsel für eine Hauseinweihungsfeier verwendet werden.

HouseCard

The stamp I used is "Henry with hot chocolate". I adhered a small heart over the mistletoe, on the cup. This way it is not only a christmassy image.
I coloured Henry with Copic Sketch Markers.

Der Stempel heißt "Henry mit heißer Schokolade". Ich habe ein kleines Herz über den Mistelzweig auf dem Becher geklebt. Somit ist es nicht nur ein "Weihnachts"stempel.
Coloriert habe ich mit Copic Sketch Markers.

HouseCard3 I stamped with Stampin' Up's "En Francais" background and dark brown ink on kraft cardstock. I then punched 1/8'' circles to create the tiles. The border is created with WoJ's "Heart lace" border die. -> so super cute!!

Für die Dachziegel habe ich zuerst einen Hintergrundstempel von Stampin' Up "En Francais" mit dunkelbrauner Tinte auf Kraft Cardstock gestempelt. Danach habe ich 1/8'' Kreise ausgestanzt und übereinander auf das "Dach" geklebt. Den Rand der Daches habe ich mit WoJ's neuem Herz-Spitzen Randstanzteil gemacht -> mein neuer Liebling!

HouseCard1 I received this fabulous fabric flower creation from my dear friend and Whiff of Joy Design Team Lady Giovanna Irde. Totally love those!!! If you want to know how to create them yourself - have a look at this easy tutorial.

Ich habe diese wahsinns- stoffige Blumenkreation von meiner lieben Freundin und Whiff of Joy Design Team Lady Giovanna Irde bekommen. Ist das nicht eine tolle Idee? Ich war hin und weg :) Wenn ihr gerne wissen wollt, wie Gio es gemacht hat, dann seht euch doch diese Anleitung an.

HouseCard2 Craft Room Update: We are making great progress!! I am so in love with my new craftroom and inspiration flows again. My dear hubby is screwing, hammering and assembling racks for me all weekends. We are nearly finished... wohooo!

Bastelzimmer Update: Es geht super voran in meinem neuen Bastelzimmer!! Ich bin richtig verliebt in all den Platz und die Möglichkeiten die ich darin habe. Durch das schöne Umfeld in ich auch wieder voll von Ideen und Inspiration. Mein lieber Mann ist die ganze Zeit am Bohren, Schrauben und Zusammenbauen. Bald sind wir mit allem fertig...juhuu!

MyCraftRoom1 Thank you for stopping by! Enjoy the day.

Danke für euren Besuch und habt einen schönen Tag!

materials

Stamps: Whiff of Joy "Henry with hot chocolate", script background stamp from SU

A149_Henry Mouse with Hot Chocolate

Paper: Kraft cardstock, Cosmo Cricket, page from an old dictionary
Accessories: buttons, white scrappers floss, chipboard bird, flower made from fabric (got it from my dear friend Gio)
Tools: Whiff of Joy "heart lace" border die, 1/8 circle punch, Spellbinders oval Nestabilities, sewing machine

D1310_HeartLaceBorder

colored with Copic Sketch Markers

Kommentare:

  1. Hi Katharina,

    So so sweet ,love this idea for a new home!
    Good tought for the cup.lovely bird on the roof:)

    Text stamps ar very nice and pretty but hand written means so much more.

    Sonja x

    AntwortenLöschen
  2. oh my sweetie
    this is such a amazing card
    i still have to make some cards for the moving we are going to do
    so thank you sweetie for this idea
    hugs angelique

    AntwortenLöschen
  3. This is sooo adorable! Gorgeous colouring!
    Kristy xo

    AntwortenLöschen
  4. This is such a lovely card. So unusual. Love this Henry mouse. It is one of the few in my collection.
    hugs
    Marion

    AntwortenLöschen
  5. love the card and can't wait to have a good snoop in your new craft space

    AntwortenLöschen
  6. Die Karte ist bezaubernd liebe Katharina. Ob Du mit Copics oder Twinklings colorierst, es schaut jedes mal so toll aus.
    Die Idee zu dieser Karte ist wunderbar.

    viele liebe Grüße
    Dunja

    AntwortenLöschen
  7. How cute is that!! I love the eaves on the house!! Love that flower, love that you put the heart on the cup!!

    AntwortenLöschen
  8. Wow your card is gorgeous, love the fabric flowers - lots of great texture. I think I might borrow your idea for the way your hubby has hung your Martha Stewart punches on a bar - so much easier that way -I never would have thought of it.
    Best wihes,
    Emma.

    AntwortenLöschen
  9. Congratulations on an almost finished house. The sneek peek of your craft room looks awesome. You card is so cute. He sure is a sweet little guy and great for a house warming card.

    AntwortenLöschen
  10. coucou, cette carte est très jolie et ta pièce waouh très claire et spacieuse, bises

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...