Montag, 31. Januar 2011

Wishing you sunshine - Introducing Nora with raincoat

Another super cute "Nora" stamp illustrated by Alison Acton, will be released through Whiff of Joy tomorrow. I used very strong colours (Twinkling H2O) to colour her in, to make her pop. The sentiment was included in WoJ's summer kit "Life's a beach".

Ein weiterer super süßer "Nora" Stempel, illustriert von Alison Acton, der morgen bei Whiff of Joy erhältlich sein wird. Ich habe Nora mit sehr kräftigen Farben (Twinkling H2O) coloriert, damit sie richtig hervorsticht.

Wishing-you-sunshine2 I created the background with Distress Ink from Ranger and stamped with a script background stamp from Stampin' up over it. I applied crystal effects from SU to simulate raindrops.

Den Hintergrund habe ich mit Distress Inks von Ranger gestaltet und dann mit einem Hintergrundstempel von Stampin' Up darübergestempelt. Als "Regentropfen" habe ich Crystal Effects aufgetragen.

Wishing-you-sunshine Do you see the small bow attached to "Nora's" raincoat? Whiff of Joy now offers its own line of extra fine button twine made of 100% natural fibre in 3 different colours!! I used "vintage linen" for the bow.

Seht ihr die kleine Masche an "Nora's" Regenmantel? Whiff of Joy führt ab 1. Februar eine eigene Linie von extrafeinem Knopfgarn, hergestellt aus 100% Naturfaser, in 3 verschiedenen Farben!! Hier habe ich "Vintage Leinen" verwendet. Solche Knopfgarne brauche ich selbst fast auf jeder meiner Karten, deswegen war es naheliegend, dass wir sie ins Programm mit aufnehmen :)

Wishing-you-sunshine1 WoJ_vintageLinen_ButtonTwine

Thank you for your visit and check back tomorrow to see all of Whiff of Joy's new products.
Danke für euren Besuch. Kommt doch morgen wieder vorbei, um mehr über Whiff of Joy's neue Produkte zu erfahren.

materials

Stamps: Whiff of Joy "Nora with raincoat", sentiment from WoJ's summer kit "Life's a beach", SU "en francais" background stamp

A246_Nora with raincoat 0710_CD_JulyStampKit_SummerFun.jpg

Paper: 300g watercolour paper (cardbase), Whiff of Joy "Frühlingserwachen" paperpad 6x6 (I stamped the sentiment on one of the elements in the kit)

FruehlingsErwachen_WoJSpring2011Paperpad
Inks: StazOn jet black, Distress inks by Ranger (faded jeans, stormy sky, old linen)
Accessories: **new** Whiff of Joy button twine "vintage linen", crystals, Glaze, dimmensional adhesive

WoJ_vintageLinen_ButtonTwine

Tools: sewing machine

twinklingLogo_small

coloured with Twinkling H2Os

Kommentare:

  1. Omg is super cute I love it and your coloring is amazing =P

    AntwortenLöschen
  2. looking forward to seeing all the new products

    AntwortenLöschen
  3. Deine Karte ist klasse geworden, die coloration umwerfend.
    Du bekommst Knopfgarn? Wow Katharina, du bist ein Schatz, ich habe mir gerade erst wieder dünne Paketschnur gekauft um feststellen zu müssen, das sie für meine Zwecke ungeeignet sind...
    Dann hat das Suchen endlich ein Ende.Du bist genial *freu*

    Ganz lieben Gruß Sonja xx

    AntwortenLöschen
  4. Das Stempelchen ist auch total süß *find*

    Und eine bezaubernde Karte. Wenn jetzt keine Sonne kommt, wann dann?

    LG

    Heide

    AntwortenLöschen
  5. oooooooo she is sweet
    so pretty
    i love her twinkling eyes

    AntwortenLöschen
  6. OMG she is so adorable. I love those big eyes. Great work. Gorgeous card and colouring.
    mwah
    Trace

    ps. Can't wait to get the Spring Kit.

    AntwortenLöschen
  7. Stunning i love the papers and colours you have used and that little bow looks fab, big hugs sweetie love posp x x x

    AntwortenLöschen
  8. So pretty! ^^ I really like these colours!
    Lu

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...