Mittwoch, 27. April 2011

Stamping & More Video #13 – create a paperbag card

Every wednesday

This weeks video is about creating a card using a blank paper bag as basis. This is a fun way to hide a little message inside the bag or to give away a little something in a special packaging.

-----------------------------------------------------------------

Das Video dieser Woche zeigt wie ich eine Karte aus einer Papiertüte gestalte. Diese Kartenart ist ein ausgefallener Weg um eine kleine Nachricht zu verstecken, oder eine Kleinigkeit zu verschenken.

paperbag1The bird stamp I am using is a new stamp from Whiff of Joy, perfecty in time for the wedding month may :) It will be available on May 1st together with some other great new products. The sentiment is from the new text collection I already showed you yesterday.

Der Stempel mit den 2 süßen Vögeln ist ein neuer von Whiff of Joy, perfekt für den Hochzitsmonat Mai :) Es wird ihn ab 1. Mai geben, zusammen mit ein paar anderen tollen Neuigkeiten. Der Text stammt wieder von der neuen deutschen Textkollektion, die ich schon gestern erwähnt habe :)

paperbag3

Have fun watching!
Viel Spaß beim Ansehen!



paperbag4paperbag2 paperbag5 materials

Stamps: Whiff of Joy (Together Forever), Ein kleiner Gruss (German text collection)
T280_Ein-kleinerGruss
 A278_Birds with lovebanner

Paper:300g watercolor paper (Canson), Kraft Cardstock (Stampin' Up), design paper (Maja Design), page from an old dictionary
Ink: Archival jet black, Archival coffee, Distress ink (Walnut stain)

Coloured with Twinkling H2O (get them at Whiff of Joy (http://www.whiffofjoy.com/)

button twine Whiff of Joy "vintage linen"
ribbon, corner punch "flower petal", eyelet, Crop a dile Stampin' Up
lace, SU punch,
dimensional adhesive, double-sided tape
Whiff of Joy magic tag die
paperflowers
Spellbinders round Nestabilities
Ranger UTEE for cracked glass technique
sewing machine,
white paper bag
small kraft envelop

blogSignature

Kommentare:

  1. this video is grat!!! love it!!!! i´ll feature on my blog. Hope you don´t mind
    Hugs from Brazil

    AntwortenLöschen
  2. Hallo Katharina,
    vielen Dank für das schöne Video.Diese Kartenart sieht echt klasse aus,so etwas habe ich noch nie gesehen.Gefällt mir wirklich sehr gut.
    Freue mich schon auf Dein nächstes Video und vor allem auf die neuen Stempel.*hibbel*
    Liebe Grüße
    Angela

    AntwortenLöschen
  3. coucou, ce paperbag est joli, bise

    AntwortenLöschen
  4. This is fab very very pretty love the birds! May I ask which glue that was you were using please it loked fab.

    Ali x

    AntwortenLöschen
  5. Huhu Katharina,
    die Karte ist ja mal originell, superschön.
    Wo bekomme ich denn solche tollen kleinen Luftpostumschläge?
    So eine Karte möchte ich auch basteln. Danke für die tolle Idee

    LG Sonja xx

    AntwortenLöschen
  6. Such a gorgeous creation sweetie, love the design, perfect big hugs love Pops x

    AntwortenLöschen
  7. Beautiful paperbag card Katharina! I love watching you create, amazing video, TFS!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...