Sonntag, 29. Mai 2011

Altered Memory Board – more of WoJ’s new Back2School stamp collection

I had this stunning wooden Memory Board from Kaiser Kraft in my stash for ages – never came around to alter it. The new school stamps from Whiff of Joy gave me the right motivation to get started :)

Ich hatte diese hölzerne Erinnerungstafel von Kaiser Kraft schon seit einer Ewigkeit bei mir herumliegen – ich fand einfach nie die Zeit es zu verarbeiten. Die neuen Schulstempel von Whiff of Joy haben mir jedoch die richtige Motivation gegeben endlich etwas daraus zu machen :)

MemoryBoard4 I started with stamping the entire board with Stempelgledes Vintage Garden stamps with clear embossing ink, then embossed it with white embossing powder. All borders are painted with white crackle paint to give the board a slight vintage look and feel.

Ich habe den Rand des gesamten Boards mit Stempeln von Stempelglede “Vintage Garden” und farbloser Embossing Tinte bestempelt. Danach habe ich es mit weissem Embossing Pulver embosst. Alle Ränder sind mit weisser “crackle paint” (Krakelierfarbe) bemalt, damit das Board einen leichten Vintage Look erhielt.

MemoryBoard2

I coloured the cute little owl with Twinkling H2Os and put glossy accents on the glasses.

Die kleine, süße Eule, illustriert von Elisabeth Bell, habe ich mit Twinkling H2Os coloriert, auf der Brille ist Glossy Accents.

MemoryBoard  MemoryBoard1 

I put all kind of embellishments around the notepapers. Lace, flowers, swirls, a keyhole and stomes, which I collected along the river, which flows through our town.

Ich habe alle möglichen Verzierungen rund um die Notizblätter aufgeklebt. Spitze, Blumen, ein Schlüsselloch, ausgestanzte Schnörkel und kleine Steine, die ich bei dem Fluss, der durch unsere Stadt fließt gefunden habe.MemoryBoard3

The ribbon is plain cream. I stamped it with the “123456789” image, included in one of Whiff of Joy’s new school stamps, and wlanut stain distress ink.

Das Band ist eigentlich unbedruckt und cremefarben. Ich habe es mit dem “123456789” Stempel, der bei einem der neuen Schulstempel von Whiff of Joy" inkludiert ist, und mit brauner Distress Tinte (walnut stain) bestempelt.

MemoryBoard5 This was a super fun project to create and I will try to get another memoboard to do another alteration :)

Das war ein wirklich tolles Bastelprojekt, das mir viel Spass gemacht hat. Ich werde versuchen noch so ein MemoBoard zu bekommen, um noch eines zu gestalten :)

DT

SchoolAccessories_Jane materials

Stamps: Whiff of Joy (Back 2 School collection by Elisabeth Bell) available on June 1st, Stempelglede “Vintage Garden”
E289_IheartSchool E294_School Accessories

Ink: Archival jet black, Distress (frayed burlap & walnut stain)
paper: page from an old dictionary

Coloured with Twinkling H2O

Whiff of Joy halfpearls (coconut brown and white),
Whiff of Joy "Sweet tags" die,
Whiff of Joy ”Romantic swirls II” die
Whiff of Joy “french lilies” die

 CoconutBrown1Snowwhite1 D1305_RomanticSwirls2 D1306_FrenchLiliesBorderDie

plain, wooden Memory Board from Kaiser Kraft, ribbon, paper flowers, sewing machine, Distress crackle paint “white”, hardware Stampin’ Up and Tim Holtz, lace, stones, paper doily,

blogSignature

Kommentare:

  1. Oh my word Katharina this is genius!!!! I love this! All your details are gorgeous and love the little owl at the bottom!
    Such a beautiful project! I would love to try on of these!
    :)Kathy

    AntwortenLöschen
  2. This is such a gorgeous creation - I love the stamping around it, stunning embellishments and the owl looks just perfect.
    Love, Andrea xx

    AntwortenLöschen
  3. That memo board is fantastic! What a great project! I'd love to see you do another one! I love Jane's card too! That little owl stamp is just the cutest thing ever!...Nancy :o)

    AntwortenLöschen
  4. hiya sweetie
    this is so beautiful
    i have to say well done hunni
    have a great sunday
    hugs angelique

    AntwortenLöschen
  5. Das Bord sieht ganz klasse aus, Katharina. Toll gemacht.
    Liebe Grüsse,
    Karina

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...