Dienstag, 17. Mai 2011

Meaning the world to one person...

I hope you had a good start of the new week. I am still suffering of annoying headaches most time of the day. Sometimes crafting helps, sometimes it makes it worse ;) So I am trying to step back a litte bit.

Ich hoffe ihr hattet einen guten Start in die neue Woche. Ich leide momentan unter täglichen Kopfschmerzen. Manchmal hilft es als Entspannung zu Basteln, und manchmal nicht ;) Deswegen versuche ich etwas leiser zu treten.

Meaning-the-world-to-somebody

I used the cracked glass technique on the two "lovebirds" from Whiff of Joy after colouring them with Twinkling H2Os. For the flowers, I used a set of "Making Memories" paper and satin flowers, simply rumpled them and adhered them on top of each other with a halfpearl in the center.

Ich habe die cracked glass Technik auf dem, mit Twinkling H2O colorierten Motiv, angewendet. Bei den Blumen habe ich einfach ein paar schon fertige Papier- und Satinblumen zerknüllt und dann übereinander zusammengeklebt mit einer Halbperle in der Mitte.Meaning-the-world-to-somebody1

I punched the heart with Whiff of Joy's "Cute hearts" die out of Grungepaper, added Glossy accents and a lot of glitter.

Das Herz habe ich mit Whiff of Joy's "Süße Herzen" Stanze aus Grungepaper ausgestanzt, dann glossy accents und viel Glitzer darüber getan.

Meaning-the-world-to-somebody3 Meaning-the-world-to-somebody2 Thanks for stopping by!
Danke für euren Besuch auf meinem Blog!


materials


Stamps: Whiff of Joy (Together Forever), "Gebräuchliche Texte II" (Whiff of Joy German sentiments), "You are my hero" (Whiff of Joy)
A278_Birds with lovebanner T282_GeneralSayingsII_German T281_You-are-my-hero

Paper: kraft cardstock, My Mind's Eyey, Fancypants Design, light pink cardstock
Ink: Archival jet black, Distress ink walnut stain

Accessories: lace, paperflowers, Whiff of Joy button twine "vintage linen" , Ranger filmstrip ribbon, Whiff of Joy halfpearls (snowwhite, coconut brown, lotus blossom), glitter, Ranger UTEE for the cracked glass technique

WoJ_vintageLinen_ButtonTwine LotusBlossom CarribeanWaves CoconutBrwon D1322_SweetTags_mitHerzenD1308_CuteHearts tim-holtz-idea-ology-filmstrip-ribbon-2998-p

twinklingLogo_smalltools: Whiff of Joy "Sweet tags" die and "cute hearts" die, Spellbinders oval scalloped Nestabilities,
coloured with Twinklings H2O


blogSignature

Kommentare:

  1. Hallo,
    was iss die schon wieder traumhaft....
    Du lenkst Dich mit basteln ab von Kopfweh und ich lenke mich mit basteln über meine Trauer hinweg.
    jeder findet einen Weg sich selber zu helfen.
    und wen dabei noch so was tolles raus kommt, ist es um so schöner.
    Eure neuen Produkte sind ja auch schon wieder Hammer, leider hat der Goldesel noch nicht halt bei mir gemacht...
    Die Schriftstempel + der passenden stanze..ein Traum...*schmacht*

    LG.-Danie

    AntwortenLöschen
  2. Wow Katharina, your card is really stunning again! I really like your soft vintage style :-) And the crackle image is sooooo beautiful, those birds are a must have... And those sticks with berries you use a lot are b-ful, may I ask where you bought them? The same for that lovely air mail envelop from your previous card. I can't find it anywhere. Hope you can help me. Maybe you are going to sell it in your own shop? Hope, hope hope so...
    Hugs Ing

    AntwortenLöschen
  3. Deine Karte ist wieder mal ein Meisterwerk Katharina. Ich finde die Art und Weise Deiner Karten so schön. Deine Coloration des Vogelpaares ist wieder klasse geworden und auch die vielen Details.

    glg Dunja

    AntwortenLöschen
  4. Wonderful, gorgeous card Katharina.
    luv
    Debby

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...