Donnerstag, 23. Juni 2011

Stamping & More #21 – How to crochet a 3 layer flower

Every wednesday

My videocamera is literally dead. Not even my dear, technically competent, husband was able to fix it. At leat, he had the idea to use my photocamera to do my videos. Great to have a man who always comes up with the perfect solution :)

Meine Videokamera ist anscheinend unwiederbringlich “eingegangen”. Nicht einmal Marcel (mein Mann) mit seinen technisch-magischen Händen konnte ihr neues Leben einhauchen. Zumindest hatte er die Idee, als Notlösung, meine Videos mit dem digitalen Fotoapparat zu filmen. Jaja, was wären wir ohne unsere Männer und ihre wertvollen Hilfestellungen…hahacrochetFlowercard I hope you enjoy watching my new video in which I am showing how to create this lovely crocheted flower I used to embellish my card.

Ich hoffe ihr habt Spaß bei meinem neuen Video. Darin zeige ich, wie ich die hübsche Blume häkle, mit der ich meine Karte verziert habe.



crochetFlowercard1crochetFlowercard3 crochetFlowercard2 materials

Stamps: sentiment from Whiff of Joy’s “Spring Swirl” collection
SpringSwirls

Ink: Archival coffee and jet black, Distress ink frayed burlap, walnut stain
paper: page from an old book, My Mindas Eye, old black/white photo

Whiff of Joy button twine "desert sand",
Whiff of Joy halfpearls (snowwhite),
Kuretake circle cutter
Whiff of Joy pearl brads “Magic Feelings”
Whiff of Joy die “Romantic Swirls”


Kreis-Schneider Kuretake Snowwhite1 WoJ_sand_ButtonTwine D1304_RomanticSwirls tn_Picket-Fence B101_MagicFeelings


lace, white wool, crochet hook, white crackle paint, Martha Steward border punch, sewing machine, berry wig from Petaloo

blogSignature

Kommentare:

  1. Ooooh thank you so much for posting this Katharina!!! I have my Nan's old crochet hook somewhere, I shall find it and have a go as I just love crochet flowers! hugs, Jane x

    AntwortenLöschen
  2. Danke für Dein Video mit der Häkelblume. Kannst Du die Maschenzahl trotzdem nochmal anzeigen. Bin nicht so der Profi im Häkeln, lese es lieber nochmal gerne nach.
    Schönes WE und LG Kerstin

    AntwortenLöschen
  3. Die Karte schaut traumhaft aus. Tolle Farben. Danke für die Anleitung...mal schaun ob ich das hinbekomm. Bin nicht grad ein Häkelgenie! :-)
    LG Andrea

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...