Mittwoch, 6. Juli 2011

Rising up every time we fail – decorated tin

Sorry, no video from me this week. We have so many appointements, because of the end of the school year and I simply didn’t find the time to film. (Although I have a really great project on my mind :)
To make up for it, I have a decorated tin to show you. It is a tin, which was filled with sweet corn originally. I rinsed it, then painted it with white acrylic paint.

DecoratedTin

Leider gibt es diese Woche kein neues Video von mir. Wegen dem Ende des Schuljahres hatten wir diese Woche so viele Termine, dass ich es einfach nicht geschafft habe zu filmen. Und das obwohl ich so ein tolles Projekt im Kopf habe (das gibt es dann einfach nächsten Mittwoch :)
Als kleine Entschädigung habe ich heute eine dekorierte Dose für euch.
Ursprünglich war Mais darin, ich habe sie vor dem “Mülleimer-Tod” bewahrt, ausgewaschen und mit weißer Akrylfarbe angepinselt.

DecoratedTin1

The sentiment is from Whiff of Joy’s “You are my hero” text collection. I crocheted the flower myself – watch the videotutorial HERE.

Der Text ist von Whiff of Joy’s “You are my hero” Text Kollection. Die Blume habe ich selbst gehäkelt – HIER könnt ihr die Videoanleitung dazu sehen.

DecoratedTin2 The paper wasn’t long enough to cover the whole tin, so I cut another piece and decorated the gap as shown on the above photo. The heart charm is handmade out of thin wire, a present from Moni-Mäusepiep. I have a few more and I treasure them – so beautiful!!

Das Papier war nicht lang genug um die ganze Dose zu bekleben. Deswegen habe ich noch ein Stück zugeschnitten und den Abstand dazwischen mit einer “Schnürung” überbrückt :) Das tolle Herz-Charm ist handgemacht aus dünnen Draht. Es war ein Geschenk von der lieben Moni-Mäusepiep. Ich habe noch ein paar, die ich wie meinen Augapfel hüte – so schön!!

materials

Stamps: Whiff of Joy “You are my hero” sentiment collectionv), Stempelglede “Vintage garden”
 T281_You-are-my-hero

Paper:page from an old musicbook (flea market finding)
Ink: Archival ink coffee ,distress walnut stain and frayed burlap

 lgpics_glossyaccentsWoJ_vintageLinen_ButtonTwine b9103_whiteBrads D1304_RomanticSwirls

Whiff of Joy pearl brads “white basics
Whiff of Joy “romantic swirls” die
Whiff of Joy button twine “vintage linen”
Glossy Accents

lace, eyelets from SU, berry twig from Petaloo

blogSignature

Kommentare:

  1. That's very pretty Katharina! I like how you made up for the paper being too short! Very nice! Thank you!...Nancy :o)

    AntwortenLöschen
  2. This is really pretty:) Sandra H

    AntwortenLöschen
  3. Wow die Dose ist total schön. Auf was für Ideen du immer kommst etwas zu kombinieren, klasse!

    LG Carmen

    AntwortenLöschen
  4. What a lovely idea. Really super. thanks for sharing

    AntwortenLöschen
  5. Hi, ich bin von der Dose restlos begeistert. Superschöne Ideen hast Du hier umgesetzt.
    Liebe Grüße
    Melodie

    AntwortenLöschen
  6. Oh wow schaut die Dose toll aus! Is dir super gelungen.
    GLG Andrea

    AntwortenLöschen
  7. Molto molto bello! Che idea originale!!

    AntwortenLöschen
  8. Lovely! I have many empty tins so this gave me inspiration what I can do with them!
    Have a great sunday!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...