Dienstag, 6. Dezember 2011

DecemberDaily–December 3rd

Hello to another of my December Daily pages. Today I am showing you December 3rd.
My divider page is another of my stamped
Whiff of Joy tags plus some die cut shapes I found in my stash.

Hallo zu weiteren Seiten meines December Daily Albums. Heute zeige ich euch Tag 3. Meine Trennseite wird von einem weiteren Whiff of Joy Tag und vorgestanzten Teilen (die ich in meinem Fundus entdeckt habe) geziert.

DD_Day3

For the tag, I used Whiff of Joy’s “Sweet hearts tag” (created by the wonderful Sonja). I cut it out of kraft cardstock and distressed the borders with walnut stain distress ink. Afterwards I stamped with the circle background stamp and embossing ink in the middle of the tag. Embossed it with white embossing powder.
I simply loooove the vintage effect the
background stamps from Whiff of Joy provide!!

Den Tag habe ich aus Kraft Cardstock mit Whiff of Joy’s Herzchen –Tag Stanze (erschaffen von der einmaligen Sonja!) gestanzt. Die Kanten habe ich mit walnut stain Distress Tinte gewischt. Danach habe ich mit Embossing Tinte den Kreis Hintergrund gestempelt. Danach mit weissem Embossing Pulver embossed.
Ich liebe den Vintage Efffekt, den die Hintergrundstempelt von Whiff of Joy erzeugen!!

DD_Day3c

Here in Switzerland & Austria Christmas Eve is on December 24th. The Christ Child comes to our homes and brings joy, love and the present :)
Santa Clause (called Nikolaus), comes on December 6th.
In our town, they offer to come to your house dressed as Santa Clause, the kids also get a bag filled with nuts, and sweets. They always do this on saturdays, therefore Nikolaus visited us on December 3rd.

Hier bei uns bietet die Gemeinde ein Service an. Und zwar kommen verkleidete Nikoläuse und Krampusse direkt ins Haus, reden mit den Kindern und verteilen Nikolaus-Säckchen.
Da sie dies immer an einem Samstag machen, war der Nikolaus schon am 3. Dezember bei uns :)

DD_Day3a

Wow, what a fabulous event. My two boys have been studying their lines for days. It is tradition to tell Santa Clause a short verse. Both of them were so brave and told their lines perfectly! I was sooo proud :)

Wow, ein tolles Ereignis! Meine 2 Jungs haben Tage vorher schon ihr Sprüchlein geübt und es dann vor dem Nikolaus fehlerfrei aufgesagt. Ich war ja sooo stolz :)

DD_Day3b

DD_Day3d

Have a wonderful day!
Habt einen wundervollen Tag!

materials

Distess ink - walnut stain

blogSignature

Kommentare:

  1. Katharina, do not generalize! You can't say 'Here in Europe' when you mean in Germany. In all of Europe St Nicolaus does not come on December 6th, or Christ Child on December 24th. I love that you tell these things, but please, be accurate!

    Here in Finland no one comes on December 6th, that is our national independence day. Santa Claus visits us on the evening of December 24th. Here it is tradition to sing Christmas carols to the Santa.

    AntwortenLöschen
  2. Your story of your traditions in Germany (& the Netherlands) reminds me of a visit we made a few years back during the Christmas time of year. My mom and I loved that Santa Claus and The Christ's birth were kept separate on separate days. Here in the US things are so muddled that it seems only a few really know the Christmas story, especially when it comes to children. Thanks for sharing and bringing back the memories :)
    And your page is so wonderful, the die cut is beautiful!

    AntwortenLöschen
  3. Dein Werk für heute ist wieder total klasse geworden ....
    Beim lesen deines Textes bin ich ein bisschen rot geworden *gg*

    ich wünsche dir und deinen lieben noch einen schönen Nikolaus Abend.

    Ganz lieben Gruß
    Sonja xx

    AntwortenLöschen
  4. What a beautiful tradition! Thank you so much for sharing it! Your pages are lovely! Yay for your boys doing their lines so well!...Nancy :o)

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...