Donnerstag, 17. Mai 2012

Matchbox thursday–Vintage Scraps

Happy thursday everyone! I have a new large matchbox to share with you.
The background is embossed with white powder on kraft cardstock and I sewed on the borders before adhering it to the matchbox itself.

Ich wünsche euch einen schöne Donnerstag! Ich habe heute wieder eine dekorierte, große Zündholzschachtel für euch.
Den Hintergrund habe ich mit weissem embossing Pulver auf Kraft cardstock gestaltet. Mit der Nähmaschine habe ich rundherum genäht, bevor ich das Papier auf die Streichholzschachtel geklebt habe.

DenkAnDich_zuendhoelzer

I love to mix and match different kinds of stamps and bits & pieces together. I used different sayings and frames from various Whiff of Joy stamp collections. The below means “Have been thinking of you”, I stamped it with Aged Mahogany distress ink on light pink cardstock, cut it out, distressed it with brown ink and added tattered rose crackle paint.

Ich liebe es verschieden Kleinteile zu einem Ganzen zusammenzu “wurschteln” ;) So habe ich für diese Schachtel einige Texte von Whiff of Joy verwendet. Den Folgenden habe ich mit Aged Mahogany Distress Tinte auf zart rosa Cardstock gestempelt. Danach ausgeschnitten, distressed mit brauner Tinte und tattered rose crackle paint darumgestrichen.

DenkAnDich_zuendhoelzer1

The small star is done with clay, I added lots of white crackle paint. The tiny heart was a left over from a punched heart tag.

Der kleine Stern ist aus lufttrocknendem Ton mit viel weisser crackle paint drüber. Das winzige Herz ist ein Rest von einem ausgestanzten HerzTag.

DenkAnDich_zuendhoelzer2DenkAnDich_zuendhoelzer4

The sentiments at the bottom (Let’s celebrate together) is stamped with weathered wood distress ink.

Der Text ganz unten ist mit weathered wood distress Tinte gestempelt.

DenkAnDich_zuendhoelzer3

Thanks for stopping by!
Danke fürs Reinschaun!

materials

   

blogSignature1

Kommentare:

  1. Hi Katharina

    Wonderful and so shabby
    Sometimes when I make things like this I don't give them away I just love the vintage looks
    Wonderful inspiration you made to share with us;)

    Sonja x

    AntwortenLöschen
  2. Such a small box but a big wow factor , love this Hugs Elaine

    AntwortenLöschen
  3. What a wonderful mixture of lovely goodies! The crackle paint always looks great! Thank you!...Nancy :o)

    AntwortenLöschen
  4. Beautiful Vintage.. Love the Cracle Paint.. Beautiful Colors.. And Great Put together.. :o)

    AntwortenLöschen
  5. Das sieht wunderhübsch aus!
    liebe Grüsse
    Cudy

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...