Dienstag, 12. Juni 2012

S–wie Süss

S for Sweet

Wie versprochen bin ich mit einer weiteren exklusiven Whiff of Joy Vorschau wieder da :) Und zwar habe ich gestern mit einer Stempelkollektion gebastelt, die mir persönlich sehr am Herzen liegt (vielleicht weil ich sie selbst zusammengestellt habe? :)
Es sind eine Reihe von verschnörkelten Buchstaben aus dem Jahr 1813. Also wenn das nicht “echtes” Vintage ist ;) Sie stammen aus einem uralten Buch, dass ich in der Bibliothek meines Vaters entdeckte. In mühevoller Kleinarbeit habe ich die vergilbten Seiten am Computer rekonstruiert, um geeignete Bilder zur Stempelproduktion zu erhalten. Ein wahres Abenteuer, auf das ich sehr stolz bin!

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

As promised I am back with another exclusive Whiff of Joy preview. Yesterday, I was able to craft with a stamp collection, which is close to my heart (maybe, because I created it myself? ;)
It is a collection of ancient swirly letters from the year 1813.  If this isn’t real Vintage, nothing is! :)
They are taken from an old book, which I discovered in the library of my father. I reconstructed the yellowed pages in forensic detail with the computer to get good images suitable for stamp production. A real adventure, I am very proud of!

SweetTagSweetTag1 SweetTag2

materials

  Archival Ink Stempelkissen - Jet Black

blogSignature1

Kommentare:

  1. Gosh Katharine, This is absolutely beautiful:)x

    AntwortenLöschen
  2. I loved these when I first saw them, but having heard the story behind them, have made them more precious. What a marvelous idea Katharina and what a lot of work this must have been :)

    AntwortenLöschen
  3. beautiful tag - really pretty xx

    AntwortenLöschen
  4. WOW...das sind ganz tolle Stempel. Und das Tag is einfach klasse.
    Da freu ich mich schon auf weiter Vorschau.
    GLG Andrea

    AntwortenLöschen
  5. Gorgeous vintage project, guess these will drop in my bag also...my purse isn't going to like it LOL. Hugs, marion

    AntwortenLöschen
  6. O my love the story behind!
    Creating this your self from some old books WoW Wonderful Katharina
    When I saw them in your shop I went nuts LoL had to buy them,it`s a musthave and I love it!!
    Sonja x

    AntwortenLöschen
  7. Ein tolles Tag - so richtig nach meinem GEschmack. Ein wirklich schöner Stempel. Dauert hoffentlich nicht mehr lang, bis man ihn kaufen kann ....
    Ganz liebe Grüße
    Andrea-Emmi41

    AntwortenLöschen
  8. Beautiful tag Kathrina, love the new stamps

    AntwortenLöschen
  9. Totally Scrumptious! Love everything about it! hugs me x

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...