Freitag, 7. Dezember 2012

DIY–Ein Tannenbaum aus Papier

Christmas Decoration – a paper tree

SoLebIch_Adventskalender_teaserHeute darf ich als Gast Bloggerin die 7. Tür des So-Leb-Ich Adventskalenders öffnen. Eingefallen ist mir dazu ein weihnachtliches Bäumchen aus Papier, verziert mit ausgestanzten Schneeflocken und reichlich Glitzer. Ein größeres Bäumchen kann als Blickfang eine Kommode zieren. Unterschiedlich Große bilden eine traumhafte Winterlandschaft auf der Fensterbank.
Lust und Zeit es selbst zu probieren? Dann könnt ihr euch die Anleitung dazu auf So-Leb-Ich ansehen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Today, I have the honour to be a guest blogger on the “So-Leb-Ich” website. I am opening window #7 of their advent calendar upon a lovely paper Christmas tree, decorated with lots of glitter and die cut shapes. This tree can either be the focus point of decorated table, or you can create lots of them in different sizes to produce a wintery landscape on your window sill.

Tannenbaum_KatharinaFrei

All you need to create this decoration is lots of paper, cut in different circles ( I used my  Spellbinder dies). A base ( I had a round piece of wood at hand), a thin branch, hot glue, hole puncher.

Tannenbaum_KatharinaFrei_1 Tannenbaum_KatharinaFrei_2

Punch a hole in the middle of each paper circle. You can do this for multiples at one time. Glue the banch to the middle of your base (trunk) of your tree.

Tannenbaum_KatharinaFrei_3 Tannenbaum_KatharinaFrei_4

Add the circles on the banch starting with the largest ones. I used scraps and glued them between some of the papers, to get more dimmension and more height of my tree. Continue until you used up all your circles, decorate as you like.

Tannenbaum_KatharinaFrei_5 Tannenbaum_KatharinaFrei_6

Vergesst nicht auf den Whiff of Joy Adventkalender, der in vollem Gange ist. Es wurden schon viele schöne Sachen verlost und einzigartige Ideen gezeigt. Wir sind aber noch lange nicht fertig :)

Don’t forget Whiff of Joy’s Advent Calendar, which is in full swing! There have already been lots of fabulous give-aways been won and terrific inspiration been shown. But we are not for a long time yet ready :)

blogSignature1materials

 Fotokarton 10 Bögen à  210 x 297 mm 300g- weiss

Kommentare:

  1. Wow, da hast du mit einfachen Mitteln etwas ganz tolles gezaubert!!! Dein Bäumchen gefällt mir richtig gut!!!
    Für dieses Jahr bin ich mit der Weihnachtsdeko durch,aber für´s nächste Jahr hab ich mir die Anleitung gleich abgespeichert! Vielen lieben Dank dafür!!!

    Sonny

    AntwortenLöschen
  2. This Tree looks Amazing.. Great Design papers. And it turned out just Fantastic!.. :o) This I can do with all the paper left overs.. :o)

    AntwortenLöschen
  3. Wow wow wow this is incredible...definitely will have to try this you have inspired me

    Ali x

    AntwortenLöschen
  4. What a fab idea, love it, lovely made, hugs, Marion

    AntwortenLöschen
  5. Waw this is sizc a lovely decoration Katharina. hugs! Mojca

    AntwortenLöschen
  6. liebe katharina,

    habe gerade deinen beitrag bei solebich entdeckt!

    wunderschön!!!
    wäre etwas für meinen virtuellen weihnachtskalender, sprich meinen adventskalender für mein patenkind gewesen...
    werd ich mir also für kommendes jahr pinnen...

    liebste grüße

    nancy

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...