Sonntag, 24. März 2013

Happy about my beautiful life

Glücklich über mein schönes Leben…

…kann ich wirklich sein. Ich habe einen großartigen Mann, 2 gesunde, liebevolle Söhne, lebe in gesicherten Verhältnissen und kann beruflich das tun, was mir Spaß bereitet. Natürlich gibt es auch bei mir Tage, die nicht so gut laufen wie Andere. Entweder die zwei Ns schlagen sich die Köpfe ein sind sich in vielen Belangen uneinig, meine Email Berge nehmen gar kein Ende mehr, irgendjemand wird krank, wodurch alle Pläne umgeworfen werden oder mein kreatives Mojo verschwindet komplett und ich laufe herum wie ein aufgeschrecktes Huhn, das nicht weiß wo oben und unten ist…haha

Aber das sind Kleinigkeiten, die meißtens genauso schnell wieder verschwinden, wie sie aufgetaucht sind. Ja, ich bin wirklich sehr dankbar und glücklich!  Danke, dass auch ihr, durch eure Treue zu meinem Blog und durch eure lieben Kommentare und Emails zu diesem Glück beitragt.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Indeed, I can be very happy, because I am blessed with a fabulous husband, 2 healthy and lovely sons, I am living in secure circumstances and have a job that I love. Of course there also exist days, which are not as good as others. Sometimes my 2 Ns try to kill each other argue about vanities, my email piles don’t stop growing, someone gets sick and I need to change all my plans, or my mojo vanishes and I start

to panic. But those are only bagatelles, which vanish quickly again (most of the times :). Yes, I am very blessed and happy! Thank you for contributing to my happiness with visting my blog, honoring my work and leaving such lovely comments. I appreciate it a lot!

Scrapperin_BellePastel_KatharinaFrei

Diese fröhliche Karte habe ich mit dem neuen Stempelset und passendem Papier der Scrapperin zusammengestellt. Die Spalten und Reihen sollen einen Farbverlauf darstellen. Dazu habe ich 4 Distress Farben verwendet (spiced marmalade, wild honey, scattered straw und old paper). In den Reihen habe ich den Stempel zuerst in das entsprechende Stempelkissen gedrückt und dann 3x hintereinander abgestempelt, wodurch die Farbe immer heller wird.

Den Text “beautiful life” habe ich auf weisses Papier gestempelt, rudimentär ausgeschnitten und dann mit Abstandhaltern aufgeklebt. Das Motivpapier habe ich mit Whiff of Joy’s Notizzettel Die-Light gestanzt, mit der Maschine darübergenäht und dann aufgeklebt. Den schwarzen Rahmen zum Schluss mit Lineal und Marker gezogen – Fertig!

Eigentlich sehr schnell, wäre diese Idee auch super für Massenproduktionen geeignet :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I created this “happy” card with scrapperin’s new stamp set “Belle Pastel” and matching design paper. Rows and  columns shall reflect a color gradient. I used 4 different distress color to get this effect (spiced marmalade, wild honey, scattered straw und old paper). For the rows I started with inking the stamp and stamping it 3 times, without re-inking it. This way the color gets lighter and lighter.

I stamped the sentiment “beautiful life” on white cardstock, cut around it with scissors and adhered it with dimensional pads. I used Whiff of Joy’s notebook Die-Light on the patterned paper and sewed on it with my sewing machine before adhering it to the card. The black border is hand-drawn with a ruler.

Really quick and easy – perfect for mass production as well :)

Scrapperin_BellePastel_KatharinaFrei1 blogSignature1

Kommentare:

  1. A very beautiful card here, and I also really like the color on it too.
    And I agree, don´t worry too much about those days, as we all have them now and then, I´m sure, but thanks god, we always find a way to brighten them anyway don´t we? There always shows somwething up, that makes it fade away and put the big smile on our faces in the end.
    I hope, you´ll have a great day here and a wonderful Easter ahead too soon.

    AntwortenLöschen
  2. so very creative, have a lovely Sunday, hugs, marion

    AntwortenLöschen
  3. Oh the card is so gorgeous. Clean and simple and so pretty. I love your blog and we are blessed that you share your lovely ideas with us. hugs! Mojca

    AntwortenLöschen
  4. Awww...What a beautiful post you have written, Katharina! It is so good to hear about your blessings and your gratitude! Thank you very much for sharing!...Nancy :o)

    AntwortenLöschen
  5. Lovely card and thank you for your little reminder about life; and yes we are blessed, enjoy.
    hugs Dorte

    AntwortenLöschen
  6. Awesome clean and simple card. I love the colors!

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...