Montag, 1. Juli 2013

A present for Lydia – a notepad cover

Ein Geschenk für Lydia – Cover für einen Notizblock

Vorgestern musste noch in aller letzter Minute ein Mitbringsel zu einer Geburtstagseinladung her. Den Einband für einen A5 Notizblock hatte ich schon in einer ruhigen Minute vorgefalzt, das Motiv lag auch schon fertig auf meinem Basteltisch, also konnte ich mich ganz gemütlich dem Scrappen hingeben ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I needed a last minute present for a birthday invitation. The cover for a A5 notepad was already folded (I always do this in advance as soon as I have a little spare time), the stamp lay already colored on my craft table – wonderful! I could start scrapping right away :)

NotepadCover_OctoberAfternoon_WhiffofJoy Habt ihr schon gesehen, dass es bei Whiff of Joy jetzt auch eine große Auswahl an Cardstock gibt? Und zwar den richtig stabilen mit 300g! Absolut genial! Jetzt brauche ich mir keine Gedanken mehr darüber zu machen, wo ich die Grundlage für meine Karten, Basteleien etc. herbekomme. Denn richtig stabiler Cardstock ist gar nicht so leicht zu finden :)
Den Dunkelgrauen habe ich für das Cover gleich ausprobiert.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Have you already noticed that Whiff of Joy is also offering a large variety of heavyweight cardstock (300g)? That’s terrific! I no longer need to worry where to get the base for my cards of craft projects. It was not always easy to get really heavy papers :)
I already tried the dark grey one for my cover.

NotepadCover_OctoberAfternoon_WhiffofJoy1 NotepadCover_OctoberAfternoon_WhiffofJoy2 NotepadCover_OctoberAfternoon_WhiffofJoy3 NotepadCover_OctoberAfternoon_WhiffofJoy4  NotepadCover_OctoberAfternoon_WhiffofJoy6

Coloriert habe ich mit Twinkling H2O , am Boden habe ich einfach durchsichtigen Glitzerkleber darüber gestrichen. Oben könnt ihr sehen, dass ich auch mal wider Mut zur Handschrift bewiesen habe :) Bei Geschenken macht dies ein Projekt so richtig schön persönlich.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I colored the stamp with Twinkling H2O and added additional clear stickles on the ground. I was also not afraid to use my own handwriting (as you can see on the photo above). Tis makes a present even more personal.

NotepadCover_OctoberAfternoon_WhiffofJoy7  dontMissItDieLights

Habt einen sonnigen Tag (bei uns kan ebendiese endlich wieder hervor, ich hoffe sie bleibt noch ein bisschen :)
Wishing you a sunshiny day! (it finally came out at our place again – I hope it will stay a bit longer :)

signature

Gerne möchte ich bei folgenden Challenges mitmachen / I am joining the following challenges:

- Stamp with Fun - “Celebrate” - “Feste Feiern”
- Everybody ArtChallenge – Schmetterling / Butterfly
- Creative Inspirations – Anything goes
- Simon Says Stamp – Anything goes
- ABC challenges – Lots of layers

materials

Kommentare:

  1. Fabulous project, hugs, marion

    AntwortenLöschen
  2. The cover is really looking great, and I love how gorgeous you´ve decorated it. Simply gorgeous work here.

    AntwortenLöschen
  3. Oh Katharina the notepad looks gorgeous! And such beautiful details. Hugs! Mojca

    AntwortenLöschen
  4. I just LOVE it!
    Hugs,
    http://littlecreass.blogspot.be/

    AntwortenLöschen
  5. Liebe Katharina,
    deine Einband ist traumhaft geworden.
    Henry ist wieder einmal wunderschön koloriert und das gesamte Arrangement der Dekoteile ist fabelhaft.
    Liebe Grüße und einen tollen Start in die neue Woche sendet
    Susi

    AntwortenLöschen
  6. That is one great notebook! Realy love it :) wish I could take notes in it!!!

    Thank you for playing with us at the ABC Challenge! Good luck and we hope to see you next time :)

    Nelly :o)

    AntwortenLöschen
  7. Wirklich wundervoll dein gescrapptes Werk, schaut mega genial aus, einfach fantastisch!

    LG
    Michaela

    AntwortenLöschen
  8. Wonderful card! Thanks for playing along at Creative Inspirations! xxx

    AntwortenLöschen
  9. BELLISSIMO QUESTO PORTA NOTES...MI PIACCIONO MOLTO GLI ACCOSTAMENTI DI COLORE, ADORO I DETTAGLI IN PARTICOLARE QUELLA PICOLISSIMA PINZETTA
    TI AUGURO UNA BUONA GIORNATA
    CIAO DA ALE

    AntwortenLöschen
  10. Oh my, this is gorgeous, I'm sure she'll love it! I love the cute image and all the added details. Thanks for joining us at ABC Challenges!

    AntwortenLöschen
  11. das ist ein super mitbringsel !! ein ganz süß gemachtes Notizbuch !! danke fürs mitmachen bei EAC .
    glg Tina

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...