Montag, 15. Juli 2013

Blog Gastspiel 2013 – Kim Dellow

Willkommen in der neuen Woche und zu einer weiteren Runde meines Sommer-Blogger-Gastspiels. Heute konnte ich Kim Dellow aus London für uns gewinnen. Sie ist professionelle Designerin, freie Künstlerin, gibt Kurse und wird regelmäßig in Magazinen veröffentlicht.
Gemeinsam mit uns startet sie heute eine ganz neues Abenteuer – ihr erstes SN@P Album.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Welcome to a new week and the next round of my summer-blogger-guestPerformance. Today, I was able to win Kim Dellow from London over. She works as professional designer, freelance artist, she offers classes and workshops and gets published in craft magazines regularely.
Together with us, she is starting a completely new venture – her first
SN@P album.

BlogGastspielKimDellow

Sn@p with Kim

Hallo miteinander, hier ist Kim Dellow. Heute teile ich ein neue Projekt mit euch, hier auf Katharina’s wunderschönem Blog.

Neu, im allgemeinen Sinn, ist SN@P ja nicht, aber es ist neu für mich. Vor Kurzem habe ich mich selbst mit dieser traumhaften Produktlinie von Simple Stories beschenkt. Ich konnte all den schönen, hellen Farben und dem Gedanken endlich auch ein “Project Life” Album zu beginnen, einfach nicht wiederstehen.
Damit ihr mich richtig versteht, ich bin ein wahrer Album/Journal/Tagebuch Besessener – also konnte ich SN@P auf keinen Fall auslassen :)

~~~~~~~~~~~~~~

Hi everyone, Kim Dellow here and excited to share a new project for you on Katharina's beautiful blog.

Well, I say new project, it really is a new project for me. I recently spoiled myself with some of the Simple Stories Sn@p! products. I could not resist all the lovely bright colours and the fun of making a project life album, I mean I keep every type of journal/ album/ diary that you can think of, so what is another one between friends? 

KimDellowSnap1aMein Plan sieht folgendermaßen aus: Das Album soll mein ganz normales, tägliches Leben mit Schnappschüssen meiner Familie beinhalten. Es soll eine Art Photo-Tagebuch Scrapbook werden, mal sehen wie es sich letztendlich entwickelt. Ausserdem war es mir wichtig, es zu einem “absolute kein Druck” Album zu machen. Denn es ist schrecklich wenn man andauernd Schuldgefühle hat, weil man nicht regelmäßig Fotos einklebt und die Fotoberge stetig wachsen :)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

My plan is to build-up an 'everyday' album/journal for the next year with snapshots of my family's life. I suppose I'm thinking of it as a picture-diary scrapbook, but we will see how it develops. I also wanted to make it a no pressure album, because there is nothing like feeling guilty about not having filled in your scrapbook and those pictures do so mount up don't they?!

KimDellowSnap4 Begonnen habe ich mit dem 15. Juni, ein Samstag an dem ich meiner Lieblingsbeschäftigung nachgegangen bin – nämlich mit meinen Partner David in der Stadt herum zu schlendern.
Wir haben das große Glück, in einem wunderschönen Teil von London zu leben. Wir können schnell und einfach die verschiedensten Stadtteile erreichen.

An diesem Samstag haben wir uns entschlossen durch Brixton zu schlendern und entschlossen und eine Pizzeria auszuprobieren, von der David schon viel Gutes gehört hatte – sie hieß FrancoManca – und hielt was sie versprach (super lecker)!! Wir teilten und eine Pizza und gingen dann bummeln.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I've started with 15th June 2013, which was a lovely Saturday doing one of my favourite things - pottering around with my partner David.

We are very lucky and live in a wonderful part of London that is just so close to many different areas. So we decided to potter about Brixton for the day and try out a pizzeria that David had heard of called Franco Manca - super yum! We shared a pizza then pottered around the shops.

KimDellowSnap3
Natürlich mussten wir, nach diesem langen Spaziergang, unsere Energien mit einem Stück Kuchen auftanken. Wir waren in einem kleinen Cafe mit Namen Opus, ein Geheimtipp einer Freundin. Dort haben sie heiße Schokolade, die jeden Schokoladen-Fan sofort in den Schokolade Himmel katapultiert :)

Es hat mir sehr viel Spaß gemacht unseren Samstag mit SN@P zu dokumentieren! Ich freue mich schon darauf das Album weiter führen zu können.
Euch ist sicher aufgefallen, dass ich auf jeder Seite etwas Platz frei gelassen habe. Dort möchte ich später noch ein paar Gedanken von Hand niederschreiben.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Of course after all that pottering we had to have a piece of cake didn't we? There is a cafe called Opus that my cousin introduced me to that does Italian style hot chocolate - chocolate heaven to any chocolate freak!

I really enjoyed documenting our Saturday with SN@P! looking forward to doing more when I next have a moment. You can see I've left some spaces on each page for some journalling, which I am planning to do later. 
 KimDellowSnap2

Danke, dass ihr heute vorbei geschaut habt und gemeinsam mit mir dieses neue Projekt gestartet habt. Vielen Dank auch an Katharina, dafür dass ich hier Gast sein durfte!
Bis bald!

Thanks for coming by and sharing my new project with me and thanks to Katharina for having me on her blog today!
See you all later

KimDellowBanner

Kommentare:

  1. It looks awesome, and I´m sure, you´ll get sooo much fun and joy from this in the time to come, as it´s how we really expirience life and nothing fake about it anywhere when done this way, and what you have already done looks awesome.
    Good luck with the time to come, and hope, you´ll come back and show us after you´ve been doing this for some times again.

    AntwortenLöschen
  2. Congrats on your new venture Kim x

    This is a lovely idea, & I agree that there should be no pressure!

    We live pretty near to each other too. My hubby works in Brixton & we live in Battersea, small world eh.

    hugs sally x
    sallysbitz.blogspot.co.uk

    AntwortenLöschen
  3. Thank you Katharina for this post, I am a fan of Kim's work, very interesting :-)

    AntwortenLöschen
  4. Looks great. I have purchased one of those Snap albums too...plan to use it for my December daily!
    Yours looks great and nice that you will keep it a no pressure album!

    AntwortenLöschen
  5. Fab project Kim! I just found out the other day about Project Life, so here is something else to explore.... this looks great!

    AntwortenLöschen
  6. I love Kim's album and I love the idea of a 'no pressure' album. Kim's photos and elements are so light, bright and fun - great work! Hugs, Anne x

    AntwortenLöschen

Lieben Dank, dass ihr auf meinem Blog vorbei geschaut habt und euch die Zeit nehmt mir einen Kommentar zu hinterlassen. Ich weiss wie kostbar "Zeit" ist, deswegen weiss ich jede einzelne Nachricht sehr zu schätzen.

Ich bemühe mich sehr, euch einen Gegenbesuch abzustatten, auf eure Fragen (direkt hier in den Kommentaren) zu antworten und bin auch via Email gerne für euch da. Wie ihr ja alle wisst, spielt es im Leben nicht immer so wie man es plant. Und mit 2 Kindern, Haushalt und Beruf kommt schon manchmal etwas dazwischen.
Bitte habt Nachsicht mit mir :)
Liebe Grüsse
Katharina

~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Thank you so much for visiting my blog and for taking the time to leave me a comment. I know best how valuable "time" is, therefore I appreciate your comments immensely.

I try my best to visit your blogs, to answer your questions right here in the comment section or via email. But you all know how stressful life can be, with two children, household and work. Sometimes, life doesn't go as planned.
Please bear with me!
Hugs
Katharina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...